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2009.09.25

GARMIN ASIA advised some of method troubleshooting from Boot-Block.

GARMIN ASIA advised some of method troubleshooting from Boot-Block function below.

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■Missing software;

If your unit will not stay powered on, some or all of the operating software may be missing from its memory. The unit has a Boot-Block function that will allow WebUpdater to see the unit, despite this, and reinstall its software.

WebUpdater is a free download that will check for and install software updates without using your Internet web browser. Download the WebUpdater for Windows here:
http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=931
or for Mac here:
https://buy.garmin.com/shop/store/downloadsDetails.jsp?id=3699&product=999-99999-27&&pID=9566

Following are instructions on how to perform the Boot-Block on your unit:

1. Connect the Unit to a computer
2. Press and hold the UP Button*
3. Press and hold POWER for 5 seconds, release, and continue holding UP.
4. Run WebUpdater and the unit should be recognized as if it were powered on

*IMPORTANT: You must hold UP until loading of the software has completed! If the button is released at any point prior, such as during the LOADER screen, the update will fail.

■Remove corrupt data;

It sounds like you have tried this, but if not, you might try doing a master reset to eliminate any potentially corrupt data. This will clear out all data and restore factory defaults and settings. You will lose all user information (such as waypoints, tracks, and routes). I recommend that you save this information before resetting. Following are instructions on how to perform a master reset:

With the unit powered off and disconnected; press and hold the front two soft key buttons, followed by the power button until the unit powers on.
You will then see a screen that says, "Do you really want to erase all user data No/Yes?" Choose YES.

After the master reset please place your unit outside so that it has a clear view of the sky for 5 to 10 minutes so that the unit can acquire new satellite almanac data.

Please remove the SD memory card from your unit. What size are you using? You should make sure the SD memory card is no bigger than 4 GB. Additionally, you may want to

If the operating software is missing from the unit's memory, the unit has a Boot-Block function that will allow WebUpdater to see the unit and reinstall its software.

WebUpdater is a free download that will check for and install software updates without using your Internet web browser. Download the WebUpdater for Windows here:
http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=931
or for Mac here:
https://buy.garmin.com/shop/store/downloadsDetails.jsp?id=3699&product=999-99999-27&&pID=9566

Following are instructions on how to perform the Boot-Block on your unit:

1.) With the Unit OFF
2.) Press and hold the POWER button until step 5.
3.) Plug in the device to the computer via the USB connection (continue to hold the POWER)
4) Please wait until the screen changes from Garmin to a picture of the computer and the unit.
5.) Navigate to the drive that is created for your unit, and into the Garmin folder, move the gmapsupp.img to the desktop, or remove it.

If your unit turns on fine,
what mapping product were you using?
So you do not receive an error message?
How much mapping memory are you sending over?
Are you sending the maps to the device or the SD card?
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ユーザーの間で、PRE-BOOT MODEと呼ばれていたものは、GARMIN社の正式名称ではBoot-Blockと言い、OSが起動する以前のBoot Blockの状態で起動して、外部のソフトによるユニットへのアクセスを可能にするもの。

今までは”R'R UP + PWR ON + USB挿入”で起動するBoot-Block MODE(PRE-BOOT MODE)しか知られていなかったが、”PWR ON + USB挿入”の方法ではOSの起動を無視して、ユニットをMass Storageにするもの。
前者はfirmwareが失われていた場合にこの方法で起動してWebUpdaterでfirmwareをFlashする。
後者はfirmwareはあるもののデータの読み込みで止まってしまう場合に使い、壊れている可能性のある.imgやGPXファイルを削除してOSが起動できるようにするもの。ユニットが正常に起動したら、再度正しい.imgやGPXファイルをインストールする。多くの場合、GPXファイルが壊れているために起動不全が起こるようだ。

GARMIN ASIAのサポートからのメールは少々Cut&Pastが間違っており、文脈がおかしいところがあるが、概ね意味は解ると思う。

Boot Blockさえ生きていれば、Software missingや起動不全を起こしたユニットの修復をユーザーでも可能にする方法がGARMIN社から公開されたことは喜ばしいことと思う。

追記;
”Missing software”からの修復に興味があったが、正常な状態からではこの操作はインストラクションのようにはならないようである。(当たり前か・・・)
あえて、”Missing software”にする必要も無いのでそのうちupdateに失敗したときにでも試してみようと思う。

2009 09 25 12:36 AM [GPS] | 固定リンク

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コメント

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誤って、もとコメントへ上書きしてしまいました。
ごめんなさい。
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もうちょっと詳しく教えて欲しいと言う内容でした。

投稿者: takumi (Oct 3, 2009, 8:27:09 PM)

takumiさんの状況はことの内容からして紹介した方法の範疇に入るかどうかは不明です。

紹介した方法はこれ以上詳しくとか具体的と言うものでも無いので、上手く出来ないとしたらGARMIN社へ修理の相談されるのが良いと思います。

投稿者: なかざわかずお。 (Oct 4, 2009, 12:51:35 AM)

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